miércoles, 26 de septiembre de 2007

CORREGIR-SE (Corregirse)

Avui és un dia d'emocions. Aquest matí he tingut una reunió de feina i m'he adonat interiorment de les meves mancances "tècniques" i de no saber ben bé com fer-m'ho per esmenar-les. Hi ha la idea que sóc un "expert en comunicació", i jo sé perfectament que no és així. Sóc filòleg, professor d'espanyol/LE i català, redactor, corrector i creador esporàdic..., però "expert en comunicació"..., a més tinc el "defecte" de ser un executor i no pas un proponent d'idees, almenys en principi. Les meves idees són més aviat de caire literari o de divulgació de temes poc coneguts. No sé com es dissenya una campanya publicitària, malgrat els cursos que sobre aquest tema vaig realitzar... ara farà gairebé 15 anys!!! I parlant de literatura, l'altre dia fent broma, el tècnic de l'oficina em preguntà si jo era poeta, i vaig dir-li que si per poeta s'entén la persona que escriu poesia, no, ja no en sóc. Vaig comentar-li a continuació que com a actitud davant la vida, sí, però això no va quedar gaire clar i a mi mateix em sonà estrany, incomprensible, absurd..., i finalment vaig dir que havia deixat de ser poeta de totes les maneres. Una llàstima, perquè no tinc clar el que sento sobre això.

Aquesta tarda, tot passejant, he vingut a la biblioteca de la UPC d'aquí, de Castelldefels. No hi havia tornat des de l'abril passat, i ho he fet bàsicament per entrar a internet, que m'imagino que tindré a casa a principis d'octubre. Amb això del canvi de pis, algunes aigües encara baixen tèrboles. El que vull destacar aquí és la sensació que sento ara a la sala de la biblioteca, i que em porta fins als primers mesos d'aquest any quan venia cada dia a enviar curriculums, navegar per internet, etc., i prendre'm els tallats més barats al bar de la facultat. Aquest és un costum que, com a persona que es mou per les universitats des de sempre, s'ha de respectar, ha, ha, ha. Mentre escric aquestes línies, a finals de setembre, observo com es va ponent el sol i torno a sentir el que sentia fa mesos aquí, davant d'aquests ordinadors i faig una mica de balanç. La vida m'ha canviat moltíssim des del punt de vista laboral. Ara, essent just, haig de dir que estic bé, satisfet, recompensat, però alhora (i si no, no seria jo) no puc deixar de pensar en el futur (d'aquí a quatre anys, amb sort) i cap a on em portarà "el vent del nord" (sí, el mateix de la pel.lícula Chocolat)... Potser el millor que puc fer, i el més recomanable per a l'ànima, és: carpe diem.

Bé, me'n vaig a caminar una estona més per continuar pensant..., això sempre. Encara haig de corregir un munt de coses que no faig bé o que simplement no faig. Sóc imperfecte (aquesta és una veritat universal) però no em pensava que ho fos tant. ¿Sóc capaç de millorar-me com a persona? Si més no, ho intentaré.


(Hoy es un día de emociones. Esta mañana he tenido una reunión de trabajo y me he dado cuenta, interiormente, de mis carencias "técnicas" y de no saber muy bien qué hacer para subsanarlas. Existe la idea de que soy un "experto en comunicación", y yo sé perfectamente que no es así. Soy filólogo, profesor de español/LE y catalán, redactor, corrector y creador esporádico..., pero "experto en comunicación"..., además tengo el "defecto" de ser un ejecutor antes que un proponente de ideas, al menos en principio. Mis ideas son, más bien, de raíz literaria o de divulgación de temas poco conocidos. No sé cómo se diseña una campaña publicitaria, pese a los cursos que sobre este tema realicé... hace ya casi ¡¡15 años!! Y hablando de literatura, el otro día, bromeando, el técnico de la oficina me preguntó si yo era poeta, y le contesté que si por poeta se entiende la persona que escribe poesía, no, ya no lo soy. Le comenté, a continuación, que, entendido como actitud ante la vida, sí, pero esto no quedó demasiado claro y a mí mismo me sonó extraño, incomprensible, absurdo..., y finalmente le dije que había dejado de ser poeta de todas todas. Una lástima, porque no tengo claro lo que siento sobre esto. Esta tarde he venido paseando hasta la biblioteca de la UPC de aquí, de Castelldefels. No había vuelto desde abril pasado, y lo he hecho básicamente para entrar en internet, que imagino que tendré en casa a principios de octubre. Con esto del cambio de piso, algunas aguas todavía bajan turbias. Lo que quiero destacar aquí es la sensación que siento ahora en la sala de la biblioteca, y que me lleva hasta los primeros meses de este año cuando venía cada día a enviar currículums, navegar por internet, etc., y tomarme los cortados más baratos en el bar de la facultad. Esta es una costumbre que, como persona que se mueve por las universidades desde siempre, debe respetarse, ja, ja, ja. Mientras escribo estas líneas, a finales de septiembre, observo cómo se va poniendo el sol y vuelvo a sentir lo que sentía hace meses aquí, delante de estos ordenadores y hago balance. La vida me ha cambiado muchísimo desde el punto de vista laboral. Ahora, siendo justo, debo decir que estoy bien, satisfecho, recompensado, pero a la vez (y si no, no sería yo) no puedo dejar de pensar en el futuro (de aquí a cuatro años, con suerte) y hacia dónde me llevará "el viento del norte" (sí, el mismo de la película Chocolat)... Quizás lo mejor que puedo hacer, y lo más recomendable para el alma, es: carpe diem. Bien, me voy a caminar un rato más para continuar pensando..., siempre así. Todavía debo corregir un montón de cosas que no hago bien o que, simplemente, no hago. Soy imperfecto (esta es una verdad universal) pero no pensaba que lo fuera tanto. ¿Soy capaz de mejorarme como persona? Al menos, lo intentaré.).

No hay comentarios: